>>Innovatie en samenwerking: kansen voor retailse...

Innovatie en samenwerking: kansen voor retailsector

18-01-2016

Aandachtsgebieden

In de bijbehorende publicatie ‘The Future of Retail’ worden de belangrijkste trends in de sector vertaald in zes aandachtsgebieden. Door competenties op deze aandachtsgebieden te ontwikkelen, kunnen retailers het hoofd bieden aan de verhoogde concurrentie die op dit moment de retailmarkt tekent. Aandachtsgebieden zijn onder meer innovatie en samenwerking.

Innoveren en samenwerken

De economie trekt aan en particuliere consumptie neemt toe, maar dit biedt onvoldoende impulsen voor de retailsector om uit het slop te komen. Retailers moeten innoveren om relevant te blijven voor consumenten. Dat kan op drie terreinen: het product, de formule of de wijze waarop zij producten/diensten verkopen.

In combinatie met samenwerking wordt innovatie extra kansrijk. Samenwerking tussen retailers onderling, tussen de verschillende partijen in de waardeketen en om samenwerking in platforms.

Samenwerken in platforms

Winkelgebieden zijn een goed voorbeeld van platformsamenwerking. Een goede, innovatieve formule heeft een aantrekkelijk winkelgebied nodig. Dat vraagt om samenwerking tussen retailers, vastgoedeigenaren, gemeenten en horeca. De Rabobank faciliteert en ondersteunt deze samenwerking, samen met platformorganisatie De Nieuwe Winkelstraat. In circa 75 winkelgebieden lopen nu projecten. Hoe deze eruit zien hangt af van de lokale omstandigheden.
Lees meer....

BRON: RABOBANK

Nu op Twitter

Dank Was een zeer inspirerende en gezellige middag , avond. Op naar de volgende blik op business 2019. facebook.com/story.php?stor…